Udgivet i Skriv en kommentar

Nyhedsbrev 15. december 2017 – om at mestre de 3 plan på jorden

 

Nyhedsbrev: Nyt emne om at mestre de 3 jordiske plan

 

Som det kan læses under “Nyhedsbreve”, oversætter og udgiver jeg et nyhedsbrev med artikler af J. J. Dewey på dansk 8 gange om året.

Læs dem her.

Så er endnu et nyhedsbrev fra Synteseforlaget på banen   ?

3 plan, der skal mestres 1/3

De Tre Plan

Engang imellem bør vi vende os mod vores religiøse rødder, række ud mod vores venner der og give dem en livreddende gren for at give dem chancen for at bevæge sig fremad mod højere viden.

Et af de største problemer, der holder dem tilbage, er ideen om frelse, for når de søger den, tager denne søgen dem et skridt fremad, men så efterlades de der, mens de i virkeligheden har mange flere skridt at gå.

De evangeliske kristne har især en nem frelse. Det eneste, de behøver at gøre, er at acceptere den rigtige version af Jesus og at tro. Så føler de, at deres frelse er sikker.

Mormonerne, De Syvende Dags Hellige, Jehovas Vidner og andre tror på, at tro uden gode gerninger er død, og at man er nødt til at vise både tro og gerninger for at opnå frelse.

Men selv de religiøse, som kræver gerninger, ser ikke det store billede og hvor meget, vi virkelig må opnå for at sikre befrielsen fra denne materialistiske verden, som holder os bundet.

Blandt standard kristne religioner er det måske mormonerne, der har flest krav, som de må opfylde for at opnå deres endelige mål om ikke blot frelse, men også ophøjelse og mere på vejen frem mod at blive guder.

Men også her er påbuddet det samme som i mange andre religioner, og det kan koges ned til: ”at adlyde alle Guds bud.”

For en mormon betyder det, at et medlem skal adlyde De Ti Bud, elske sine medmennesker, adlyde alle påbuddene i skrifterne, betale tiende, sikre en tempelanbefaling og endelig gøre alt, hvad profeten eller de Almindelige Autoriteter siger, at han skal gøre.

De går nogle få skridt videre end ”tro og bliv frelst” folkene, men slutresultatet er det samme.

 

Læs mere her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.